Proiectul CARER+

20 Feb 2014 in Ultimele stiri Nu sunt comeentarii »

Servicii integrate de furnizare a îngrijirii la domiciliu pentru persoanele vârstnice

Ca urmare a cursurilor de formare derulate în cadrul proiectului CARER+, îngrijitorii la domiciliu din cadrul organizațiilor “Federația Caritas Timişoara”, “Serviciul de Ajutor Maltez din Timisoara” și “Crucea Roșie Hunedoara” şi-au testat cunoștințele dobândite pe parcursul trainingului de formare TIC prin parcurgerea testelor finale existente la finalul fiecărui modul de curs.

Trainingul din cadrul programului CARER+ a fost format din 5 cursuri, fiecare curs cuprinzând mai multe săptămâni și o serie de activități de realizat de către participanți. Cele cinci module de curs au cuprins o gamă largă de deprinderi și competențe precum:

1 –  Cunoștințe fundamentale

2 – Proiectarea intervențiilor de asistenta sociala folosind TIC

3 – Profesionalizare si Managementul Serviciului de Îngrijire Sociala, Intervenții TIC

4 – Furnizarea de Îngrijire Sociala folosind TIC: beneficiari Independenți si Asistați

5 – Furnizarea de Îngrijire Sociala folosind TIC: Incluziunea Sociala.

Pentru ca informațiile acumulate să fie fixate și însușite mai bine, o serie de teste intermediare din cadrul activităților au fost rezolvate pe platforma Moodle atât individual cât și cu sprijinul mentorilor din proiect.

 

Vizitele de studiu din cadrul programului CARER+

În perioada 7-8 Octombrie 2014 Fundația EOS a avut onoarea de a găzdui una din cele 5 vizite de studiu realizate în cadrul programului Carer+.  Pe parcursul acestei vizite, partenerii de pilotare din Italia, organizația IRS, alături de actori implicați în munca de îngrijire la domiciliu în Italia dar și de alte organizații și instituții de profil din Regiunea de Vest din România (Federația Caritas, Serviciul de Ajutor Maltez, Crucea Roșie, Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale) s-au întâlnit pentru două zile la Timișoara.

Cu această ocazie, reprezentanții organizațiilor participante au avut oportunitatea să afle lucruri noi despre modul în care se desfășoară furnizarea acestor servicii în cadrul celor două țări, atât în cadrul sistemului de stat cât și în sistemul nonguvernamental.

Această vizită de studiu a oferit partenerului din Italia, șansa de a vedea diferența dintre serviciile de îngrijire la domiciliu oferite de sistemul public și cele oferite de diferite ONG-uri din Romania specializate în acest sector de activitate, și să concluzioneze faptul că sectorul ONG are un rol foarte important în furnizarea serviciilor de îngrijire la domiciliu în țara noastră. Partenerul IRS a avut ocazia să viziteze doi beneficiari de îngrijire la domiciliul acestora, să vadă contextul actual și mediul de viață al acestora dar și modul în care aceștia lucrează cu tehnologia utilizând tabletele de internet din cadrul proiectului CARER+.

Vizita a fost un real succes iar participanții au fost foarte mulțumiți de rezultatele obținute ca urmare a desfășurării acestui schimb de experiență. 

Instrumentele TIC contribuie la cresterea eficientiei furinizarii serviciilor de ingrijire la domiciliu

Cursantii de la centrul de instruire din judetul Hunedoara, precum si toti ceilalti participanti la trainingurile si pilotarea proiectului Carer+, au fost incurajati constant sa testeze impactul si relevanta tabletelor, a functiilor acestora si a aplicatiilor instalate, privind modul in care se integreaza in activitatea lor zilnica.

Dupa primele saptamani de instruire si pilotare, acestia au putut sa ne furnizeze feedback valoros privind aspectele vizate. Toti participantii la proiect au constatat cu placere ca tabletele le usureaza munca zilnica din mai multe puncte de vedere: calendarul si planificatorul ii ajuta sa isi planifice mai eficient si exact activitatea, sa prioritize activitatile si sa evite suprapunerea acestora, accesul la Internet le permite sa se conecteze rapid si in timp real la toate informatiile relevante privind activitatea lor (informatii despre autoritatile publice locale care vizeaza beneficiarii de ingrijire: localizare, program de functionare, functionarii publici responsabili cu problemele vizate, informatii noi si actulizate despre noi metode si tehnici terapeutice si de ingrijire, etc.), iar aplicatiile pentru comunicare si retelele sociale le permit sa partreze constat legatura cu colegii din judet si din tara, cu alti profesionisti din domeniu si cu asociatiile profesionale de specialitate.

Cursantii descopera Moodle si facilitatile mediului virtual de invatare

Mediul virtual de invatare, reprezentat in proiectul Carer+ de platforma Moodle, care joaca un rol cheie atat in structurarea si desfasurarea instruirii, a captat atentia si a starnit interersul participantilor la instuire inca din primul moment.

In cadrul sesiunilor de training, acestora le-a fost prezentat modul in care platforma functioneaza, functiile acesteia si modul de utilizare, beneficiile, modul in care isi pot crea un cont de utilizator, cum pot accesa materialele de instruire si cum pot comunica trainerul si cu ceilalti participanti la instruire, folosind functia de chat a platformei.

In saptamanile urmatoare, trainingul si toate aplicatiile acestuia se vor desfasura folosind exclusiv platforma educationala.

Trainingul Carer+ – competente in domeniul TIC si al ingrijirii la domiciliu

Trainingul programat in cadrul proiectului Carer+ si organizat in perioada iulie-noiembrie 2014, pentru ingrijitorii de batrani la domiciliu din judetul Hunedoara, se doreste a fi o metoda integrata de instruire, folosind tabletele puse la dispozitia participantilor in cadrul proiectului, dar si un mediu virtual de invatare, o platforma educationala unde acestia au acces la materialele de instruire, pot interactiona cu ceilati participanti la instruire si cu trainerul si pot crea si edita materiale in cadrul activitatilor programate. Trainingul acopera o plaja larga de deprinderi si competente vizand integrarea TIC in ingrujirea la domiciliu si este structurat pe 5 module:

1 – Cunostinte fundamentale

2 – Proiectarea interventiilor de asistenta sociala folosind TIC

3 – Profesionalizare si Managementul Serviciului de Ingrijire Sociala, Interventii TIC

4 – Furnizarea de Ingrijire Sociala folosind TIC: beneficiari Independenti si Asistati

5 – Furnizarea de Ingrijire Sociala folosind TIC: Incluziunea Sociala.

La finalul fiecarui modul participanti vor da un test online si vor primi badge-uri (certificate electronice) pentru promovarea acestora.

Primele saptamani de training din proiectul Carer+ – modulul Cunostinte fundamentale

Primele saptamani de training din cadrul proiectului Carer+ au trecut marcate de entuziasm, dorinta de a invata noi metode si tehnici in domeniu si de a integra deprinderile si instrumentele TIC in activitatea curenta, cu scopul de a le oferi beneficiarilor cea mai buna ingrijire la domiciliu posibila.

Instruirea din cadrul proiectului Carer+ a demarat cu primul modul – Cunostinte fundamentale, al carui scop este de  le furniza participantilor la instruire toate infurmatiile relevante referitoare la utilizarea tabletelor, navigarea online, instalarea si utilizarea aplicatiilor si, evident, integrarea tabletelor si a functiilor acestora in activitatea curenta.

Ne bucura faptul ca inca de la inceputul instruirii, participanti la training au fost constienti de impactul major pe care il poate avea tehnologia in activitatea lor si, drept urmare, au participat cu interes la activitatile de instruire, au pus multe intrebari si au exersat constant noile deprinderi dobandite.

 

Instruirile din cadrul proiectului Carer+ au demarat in judetul Hunedoara

La inceputul acestei luni a demarat programul de instruire organizat in cadrul proiectului Carer+, pentru ingrijitorii de batrani la domiciliu din judetul Hunedoara. Scopul instruirii este de a dezvolta abilitatile TIC ale participantilor, de a le furniza deprinderi legate de utilizarea tabletelor in vederea facilitarii si eficientizarii activitatii curente si de a le pune la dizpozitie noi metode si tehnici de integrare a metodelor si instrumentelor TIC in practica de zi cu zi.

Instruirea a inceput cu 21 de participanti, 18 voluntarii ai Crucii Rosii Hunedoara (de la filiala Deva si sub-filialele Hateg si Lupeni) si alti 3 voluntari de la ONG-urile din judet.

Trainingul a demarat cu mult entuziasm, atat din partea formatorului cat si din partea cursantilor, care sunt dornici sa invete noi mijloace de a folosi tehnologia si echipamentele puse la dispozitie in cadrul proiectului, pentru a-si eficientiza activitatea si a oferi beneficiarilor cea mai buna ingrijire posibila.

De mentionat sunt atat interesul participantilor legat de subiectul instruirii, dar deprinderile anterioare ale acestora legate de integrarea echipamentelor si a instrumentelor TIC in activitatea de zi cu zi, lucru datorat in primul rand faptului ca in anii precedenti Crucea Rosie Hunedoara a derulat un proiect pilot privin furnizarea de servicii de tele-asistenta pentru locuitorii din zonele indepartate.

Instruirea va continua pe parcursul lunilor urmatoare si va acoperi 5 module dedicate dezvoltarii deprinderilor legate de integrarea TIC in activitatea curenta si noi tehnici si metode in ingrijirea la domiciliu.

PROIECTUL CARER+

CARER+: „A îmbătrâni frumos în comunitate și acasă: dezvoltarea competențelor digitale a îngrijitorilor pentru îmbunătățirea calității vieții persoanelor vârstnice”.

Portalul european pentru profesionalizarea îngrijitorilor și a persoanelor care oferă îngrijire

Ce este proiectul CARER+?

Proiectul CARER+ tinde să contribuie la dezvoltarea competenţelor digitale ale îngrijitorilor şi persoanelor care oferă îngrijire din Europa pentru ca aceştia să-şi poată îmbunătăţi abilităţile şi să obţină acreditarea în utilizarea TIC pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii persoanelor îngrijite şi, de asemenea, pentru a fi mai activi în societate, a avea o mobilitate mult mai mare, acces la un loc de muncă mai bun, în timp ce iau parte la oportunităţi de dezvoltare profesională.

Unul dintre rezultatele cheie ale proiectului este portalul European pentru profesionalizarea îngrijitorilor şi persoanelor care oferă îngrijire. Profesionalizarea îngrijirii la domiciliu se referă la procesul prin care ocupaţia de îngrijitor se transformă într-o profesie adevărată de cea mai mare integritate şi competenţă ce poate avea un impact în calitatea vieţii persoanelor îngrijire: o îngrijire mai bună înseamnă mai multe persoane îmbătrânind frumos în comunitate şi acasă.

Portalul european reprezintă un instrument fundamental în acest proces. Se doreşte a fi punct de intrare unic pentru informaţii, resurse şi reţea şi vizează părţile interesate ale lanţului de importanţă a sectorului îngrijirii la domiciliu.

Portalul va facilita:

  • Identificarea şi descrierea competenţelor digitale legate de sectorul îngrijirii la domiciliu;
  • Stabilirea calificărilor pentru îngrijitori în cadrul statelor membre europene;
  • Implementarea unei prevederi coerente de VET(educație profesională și formare) şi oportunităţi de educare a adulţilor în scopul dezvoltării şi validării competenţelor digitale ale îngrijitorilor la domiciliu din Europa;
  • Acces centralizat şi facilitate în schimbul de cunoştinţe şi experienţa legată de dezvoltarea competenţelor digitale în acest sector.

Voluntarii de la Crucea Roșie din județul Hunedoara se alătură exercițiului de pilotare CARER+

Evenimentul a avut loc în localitatea Lupeni, județul Hunedoara în data de 18 Februarie și la acesta au participat peste 20 de îngrijitori la domiciliu (voluntari)/viitori cursanți în cadrul proiectului CARER+. Cu ocazia participării la acest eveniment aceștia au primit materiale și informații cu privire la procesul de pilotare derulat în cadrul proiectului și au avut posibilitatea să adreseze întrebări și să primească răspunsuri detaliate referitoare la acest subiect.

La acest eveniment, a participat de asemenea și una dintre organizațiile partenere la nivel național „Centrul de Afaceri Master”, care coordonează activitățile de pilotare în regiunea Deva, județul Hunedoara. Partenerul regional a oferit sprijinit în organizarea evenimentului Fundației EOS care este coordonatorul național al proiectului CARER+, precum și sprijin în oferirea informațiilor necesare cu privire la pilotare.

Reprezentanți ai conducerii organizației „Crucea Roșie” au fost de asemenea prezenți la eveniment și au împărtășit cu îngrijitorii la domiciliu diferite experiențe legate de utilizarea tehnologiei în furnizarea servicii de îngrijire la domiciliu.

Încă de la începutul proiectului CARER+, Filiala Hunedoara Crucea Roșie Română, a demonstrat un mare interes față de activitățile proiectului,  în special cele legate de partea de formare și etapa de pilotare.

Cea mai mare parte a personalului din această filială deține informații cu privire la procesul de tele-asistență și modul în care aceasta trebuie furnizată, dar din păcate, până acum acestora le-a lipsit infrastructura tehnică pentru a oferi aceste servicii în mod corespunzător.

Voluntarii de la Crucea Roșie oferă servicii de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice și sunt interesați să participe în acest proiect cu scopul de a-și îmbunătăți abilitățile și cunoștințele de lucru și de a învăța cum să utilizeze aceste noi tehnologii în beneficiul persoanelor pe care le au în îngrijire.

Au fost discutate probleme cu privire la eligibilitatea grupului țintă, în vederea selectării acelor îngrijitori la domiciliu care sunt eligibili în cadrul proiectului, din rândul celor care și-au exprimat interesul de a participa la activități de pilotare.

De asemenea, în cadrul acestui eveniment au fost prezentate și platformele online care vor fi utilizate pe parcursul întregului proces de pilotare – în special platforma Moodle și platforma socială dar a fost prezentată și structura arhitecturii de învățare.

Participanții au avut o mulțime de întrebări cu privire la materialele de formare și modul în care cursul va fi livrat, dar au fost interesați și de echipamentele și tehnologiile utilizate în cadrul procesului de pilotare.

A fost oferit feedback cu privire la noile tehnologii precum tablete de internet cu cititoare și etichete NFC încorporate iar organizatorii au explicat îngrijitorilor la domiciliu care sunt beneficiile aduse de aceste noi tehnologii în viața persoanelor vârstnice.

Aceștia au fost foarte cooperanți și dornici să înceapă cursul de formare. Cel mai important rezultat al acestui eveniment a fost recrutarea unui număr de 20 de îngrijitori formali la domiciliu care în acest moment au fost deja implicați în procesul de pilotare.


Newsletter 3 Carer+

A apărut cel de-al treilea newsletter din cadrul proiectului CARER+. Noul newsletter abordează subiecte legate de instruirea mentorilor în 2 dintre țările care participă la procesul de pilotare: România și Letonia, sumarul executiv al competenței cadru online, reprezentarea CARER+ de către IPERIA la prima ediție Silver Economy Expo realizată la Paris dar și o serie de știri și noutăți provenite din partea partenerilor implicați în proiect.

Conținutul newsletter-ului poate fi descărcat de aici.

Mai multe informatii despre proiect sunt disponibile aici.

Leave a Reply

Utilizator: Parolă: | Inregistrare | Ati uitat parola?